Vítek: Jsem rád, když zautomatizované procesy fungují
Vítek v manice úspěšně bourá genderové i profesní role. Nastoupil na pozici Office Asistenta a za 9 měsíců se vypracoval do role Konzultanta. Ze své pozice řeší především technický support, ale také interní projekty, které mravencům zjednodušují práci. A kam to Vítka táhne po pracovní době? Dobře se najíst, zahrát si počítačovou hru a vyspat se do růžova.
Vítku, prozraď, kdo jsi v manice?
V manice momentálně zastávám dvojroli. Z poloviny jsem konzultant, takže jako většina mravenců pracuji na projektech. Z druhé poloviny jsem technický support backstage. Starám se o webové stránky manicy, o náš intranet a o různé procesy a reporty. Taky mám zkušenosti s pozicí asistenta, takže dělám podporu, když holky něco neví.
Na čem konkrétním tedy teď pracuješ?
Z konzultantské části dělám technický support pro naše dva velké zákazníky. Oba jsou po složité migraci a hodně lidem ta migrace neproběhla úplně hladce. Žádosti na podpoře se liší, často jsou unikátní. Mezi ty pravidelné patří problém se synchronizací OneNote, nesnáze s přepnutí identit či s přístupem na SharePoint.
Z backstage části mám teď na starost standardizovat a eventuálně automatizovat on-boarding proces, který zasahuje do všech možných tabulek a platforem. Je to spíš „na radost“ než „na starost“, protože mě to opravdu baví. Je to takový můj interní projekt.
Co máš na své práci nejraději?
Jednou za čas mám možnost pracovat s Power Automate, které umožňuje vytvářet automatické procesy. To mě skutečně baví, zvláště když to nakonec opravdu funguje. Baví mě na tom samotné vytváření. Ale hlavně i to, že vím, že to má smysl, že moje práce ulehčí práci dalším lidem.
Co tě naopak baví nejmíň?
Je pravda, že některé z ticketů (požadavků) na supportu jsou problematické. Stává se, že řeším komplikovaný ticket a nakonec zjistím, že problém je někde úplně jinde, kam už třeba ani nedosáhneme. Pak mě mrzí, když musím uživateli říct, že ten jeho požadavek nevyřešíme a musíme jej předat jinému týmu.
Jaký nástroj ze sady Microsoft 365 nejraději používáš?
Určitě Power Automate a SharePoint.
Co považuješ za svůj největší úspěch v manice?
Za svůj největší úspěch považuji to, kolik věcí jsem se naučil od doby, co v manice pracuji. Za 9 měsíců jsem se z pozice Office Asistenta vypracoval na pozici konzultanta. Nikdy bych to ale nedokázal, kdyby manica nebyla tak otevřená, co se týče know-how a příležitostí.
Kdo jsi mimo manicu? Co děláš ve volném čase?
Mimo manicu jsem studentem filozofie, příležitostný kaligraf a také rád píšu – prózu i poezii. Samozřejmě také hraji počítačové hry. To poslední možná dělám nejčastěji. (smích)
Vítku, prozraď na sebe nějakou zajímavost.
Rád jím, milerád spím a nejraději nic nedělám. (smích)
Co je tvůj největší osobní úspěch?
Ani nevím, žádný jeden velký úspěch nevnímám. Jako úspěch obecně chápu svůj současný stav. Mám téměř dokončenou školu v oboru, který mě baví, mám práci která mě naplňuje, bydlím na hezkém místě v Praze a netíží mě žádné velké problémy. To se určitě dá chápat jako úspěch.
Chcete, aby Vítek pracoval zrovna na vašem projektu? Ozvěte se nám. Společně můžeme automatizovat procesy i ve vaší firmě.
Dobrý den, mám dotaz. Umí MS Forms Kviz , když vytořím 100 otázek, aby rozeslal jen 10 náhodných.
Existuje nějaký způsob. Předem děkuji za info