Eva: O zákazníky pečujeme

Eva je pečlivá, pečující, a proto si život bez ní v manice ani neumíme představit. Stará se o projekty spojené se zaváděním a komunikací IT nástrojů do firem. V životě jsou pro ní hodně důležité vztahy – v rodině, v práci i směrem k zákazníkům.

Evi, ty jsi v manice už docela dlouho, viď?

To jsem .:) V manice jsem téměř od jejího začátku. V září to bude 5 let, co jsem tady na plný úvazek. Byla jsem první mravenec a bylo krásný pozorovat, jak postupně přibývali další. Jak rostla manica, rostla jsem i já. Jsem hrdá, že jsem u toho mohla být a s manicou tuhle cestu ujít.

Co máš vlastně na starosti?

Teď se primárně věnuji komunikačním a adopčním kampaním. Jde hlavně o Office 365, nový intranet nebo propagaci IT oddělení. Taky jsem velká detailistka, takže když někdo potřebuje něco zrevidovat nebo zkontrolovat, obrací se na mě a já to ráda udělám.

Co to konkrétně znamená komunikační a adopční kampaně?

Naším častým úkolem je třeba zavedení MS Teams nebo OneDrivu do firmy. Manica má podle mě velkou výhodu v tom, že máme technologické znalosti = umíme s aplikacemi pracovat a vymyslet technické řešení a zároveň dokážeme připravit celou komunikaci, která se zavedením nového systému ve firmě souvisí.

U každého projektu se díváme na potřeby zákazníka. Každé řešení šijeme na míru. Nejdřív děláme analytické workshopy, na kterých si povídáme s koncovými uživateli o tom, jak pracují, co jim vyhovuje nebo naopak nevyhovuje. Na základě toho připravíme pracovní scénáře za použití nových aplikací, které si odsouhlasíme. Někdy se potřeby zákazníka i v průběhu mění a my se snažíme za běhu přizpůsobit a maximálně jim vyhovět. Hlavní je pro nás totiž spokojenost klienta, ne odškrtávání úkolů z původního scopu.

Pak přijde na řadu příprava komunikace a vzdělávacích materiálů včetně grafiky a videí. Na nich spolupracujeme s vedením firmy a často i s interními ambasadory. Ti pak fungují jako interní influenceři. Podle velikosti kampaně připravujeme také plakáty, polepy, různé eventy….

Nezbytnou součástí projektů jsou školení. Co se týká vzdělávacích materiálů, základem je vždycky znalostní portál, na který umisťujeme vzdělávací návody, onepagery, videa, záznamy ze školení…

Aktivit v rámci takových projektů je spousta. Proto je velmi důležitá týmová spolupráce. A ta nám v manice funguje skvěle. 🙂

Všímám si, že tě tu lidi berou jako takový pojící článek. Vnímáš to taky tak?

Jsem hodně vztahový typ, takže mi záleží na tom, abych s kolegy vycházela a bylo nám v práci dobře. Baví mě o lidi a vztahy pečovat. Neumím se ale přetvařovat. Takže když se mi něco nelíbí, každý to na mě hned pozná. Každopádně jistota je, že mám pro kolegy vždycky v zásobě nějakou dobrou čokoládu. 🙂

Zároveň je pro mě hodně důležité mít dobré vztahy nejen s kolegy, ale i se zákazníky. Myslím, že i tím si s manicou „sedíme“. Tahle firma je taková ze své podstaty. Přistupujeme ke všem klientům osobně, se zájmem a pečujeme o ně. Budujeme si dlouhodobé vztahy. Vrací se nám to pak ve chvílích, kdy si klient, který už s námi má zkušenost, vyžádá přímo nás. Z toho máme vždycky největší radost.

Největší pracovní radost za poslední rok, kterou bys ráda zmínila?

Tím, že jsem v manice od začátku a znám ji fakt dobře, mě naše vedení zapojuje i do interních projektů. V posledním roce jsme se rozrostli o spoustu nových mravenců, a tak jsme museli rozšířit i naše kanceláře. Přistoupili jsme k tomu po svém a místo designerské firmy jsme si ten prostor vymysleli sami, podle sebe, aby to byla prostě manica. Hodně jsme na tom pracovali s Honzou Molešem a musím říct, že je mi tady hrozně dobře a doufám, že ostatním kolegům taky.

Před pár týdny jsme v těch nových prostorech udělali krásnou akci Cloudové vinobraní. V tom mám taky tak trochu prsty. Je to koncept povídání o cloudu a Office 365, kdy si naši klienti, sdílí zkušenosti. A vinobraní je to proto, že je to spojené i s degustací vína. Přišly nám na něj moc pěkné zpětné vazby, atmosféra byla příjemná, takže mi celá akce udělala radost. Už se těším na další, které proběhne na podzim.

Kdo jsi doma?

Kdo jsem doma? Normální, někdy trošku ztřeštěná, holka. Ráda cestuju, čtu knížky a vařím. Dobrý jídlo teda úplně miluju. K tomu skleničku dobrého bílého vína, kamarády okolo, a to jsem pak moc spokojená. I když někdy mám ráda takový ten svůj klid úplně sama se sebou, kdy si pustím příjemnou hudbu, vlezu do křesla a čtu si.

Prozradila bys nám nějaký svůj osobní úspěch?

Možná to bude znít jako klišé a asi to už zmiňovali moji kolegové, ale určitě považuju za svůj úspěch to, že mám práci, která mě baví a chodím do ní ráda. Ač jsem studovala úplně něco jiného, osud a Tomáš Kutěj mě zaváli do světa IT. Troufnu si říct, že v tom, co dělám jsem se našla a v manice mám takovou druhou rodinu.

Za osobní úspěch považuju i to, že máme krásné vztahy s rodiči a bráchou. Zrovna teď se chystáme na společnou rodinnou dovolenou do Ameriky a spoustu lidí je překvapených (poznámka: v době, kdy článek vyjde, budeme zrovna v Los Angeles). Vidím kolem sebe, že takové vztahy nejsou vždycky samozřejmost. A vlastně ty moje pečovatelské sklony mám asi po mojí mamince. Začínám být sentimentální… Asi už fakt stárnu. 🙂

Zajímavými kolegy se jenom hemžíme. Mrkněte na rozhovory s dalšími našimi profíky: